راهنمای جامع وصل کردن فوری تلفن ثابت در زمان قطعی

اصلی‌ترین علت قطع شدن تلفن، عدم پرداخت به موقع قبض است. در صورت تاخیر بیش از دو ماه یا رسیدن بدهی به مبلغ مشخص، مخابرات خط تلفن را یکطرفه یا قطع می‌کند. برای رفع این مشکل، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند تماس با شماره ۲۰۰۰ برای استعلام بدهی و استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت، مانند سوپر اپلیکیشن تاپ، بهره برد. در تاپ، با ثبت شماره و اطلاعات قبض، امکان پرداخت سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مخابرات فراهم شده است. همچنین تاپ امکان پرداخت از طریق کیف پول خود را نیز ارائه می‌دهد که در هر تراکنش، نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت را حذف می‌کند. این مقاله ضمن ارائه روش‌های پرداخت آنلاین و آفلاین، مراحل استفاده از تاپ را به طور کامل توضیح می‌دهد و آن را به عنوان روشی ساده و کارآمد برای پیشگیری و رفع قطعی تلفن معرفی می‌کند.

سرفصل‌های مقاله

قطعی تلفن ثابت موضوعی است که احتمالا با آن روبه‌رو شده‌اید. این قطعی ممکن است دلایل زیادی داشته باشد؛ از خرابی خطوط تلفن و کابل‌ها تا مشکل خود دستگاه تلفن؛ اما یکی از مهم‌ترین دلایل قطعی تلفن، عدم پرداخت قبض آن است. اگر مشکل تلفن شما پرداخت نکردن قبض مخابرات باشد، یکی از سریع‌ترین راه‌ها را برای وصل کردن مجدد آن را آموزش می‌دهیم.

چرا تلفن قطع یا یکطرفه می‌شود؟

علت قطعی تلفن ثابت معمولا به دلیل بدهی و پرداخت نکردن قبض است. اگر شما به مدت ۲ ماه پشت سرهم قبض تلفن خود را پرداخت نکنید، اداره مخابرات اقدام به یکطرفه کردن تلفن شما می‌کند. همچنین اگر مبلغ قبض شما به مرز مشخصی در یک ماه برسد، باز هم اداره مخابرات تلفن شما را قطع می‌کند. این مبلغ در تهران ۶۰ هزار تومان، مراکز استان‌ها ۴۵ هزار تومان، سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و روستاها ۲۵ هزار تومان در یک ماه است.  با توجه به اینکه روش‌‌های پرداخت قبوض مختلفی وجود دارد، به راحتی می‌توان با پرداخت به موقع، از این اتفاق جلوگیری کرد. البته گاهی هم بد نیست که با پرداخت قبض میان‌دوره، از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید!

جدا از تاخیر در پرداخت قبض تلفن، دلایل دیگری هم برای این مشکل وجود دارد. از جمله:

  • خرابی خطوط تلفن
  • مسائل فنی داخل ساختمان
  • دستور قضایی
  • قطع سرویس به دلیل استفاده غیرمجاز
  • مشکل در خط مشترک مقابل
  • خرابی دستگاه تلفن
  • مشکل در مرکز تلفن
  • تداخل امواج الکترومغناطیسی 

نکته: در صورتی که علت مسدود شدن خط تلفن ثابت، دلایلی مثل خرابی و قطعی کابل‌ها، حکم قضایی یا مشکلات دیگری به جز بدهی باشد، حتما باید وارد پرتال مخابرات شده و با وارد کردن شماره تلفن و سایر اطلاعات درخواستی، از علت قطع شدن تلفن ثابت اطلاع پیدا کنید. 

چگونه تلفن ثابت را وصل کنیم؟

تا پیش از این شما می‌بایست برای وصل کردن تلفن خود، حتما به اداره مخابرات مراجعه می‌کردید. اما این روزها این کار به راحتی انجام می‌شود. ابتدا باید استعلام بگیرید و ببینید که آیا قطعی تلفن به دلیل بدهی است یا نه. برای این کار کافی است با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرید و از وضعیت بدهی خود آگاهی پیدا کنید. تماس با این شماره حتی در صورت قطعی و یکطرفه بودن تلفن هم امکان‌پذیر است.

بعد از این که از میزان بدهی تلفن اطلاع پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی که وجود دارد، اقدام به پرداخت بدهی و وصل تلفن ثابت کنید. از میان این روش‌ها استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. با تاپ می‌توانید علاوه‌بر رفع مشکلات یکطرفه شدن و قطعی تلفن،  کارهای روزمره‌ای مثل خرید شارژ گرفته تا عملیات پیچیده بانکی و حتی سرمایه‌گذاری‌ در بورس را هم انجام دهید. 

مدت زمان اتصال مجدد خط تلفن ثابت

بعد از استعلام بدهی و پرداخت آن، باید منتظر وصل‌شدن مجدد تلفن خود بمانید که توسط مخابرات انجام می‌شود. مدت زمان معمول برای این کار حداکثر ۲ روز کاری است. اما امکان پیگیری و درخواست وصل کردن تلفن در مدت زمان کمتر نیز وجود دارد. در این شرایط با شماره تلفن ۲۰۲۱ که واحد ارتباط مردمی مخابرات است، تماس بگیرید و مراتب را پیگیری کنید. 

روش‌های پرداخت قبوض تلفن ثابت

به لطف همه‌گیری اینترنت و توسعه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف، امکان استعلام و پرداخت قبض‌های مختلف از جمله قبض تلفن وجود دارد. روش‌های پرداخت را می‌توان در دو دسته آفلاین و آنلاین قرار داد. 

  1. روش‌های آفلاین شامل مواردی مثل دستگاه‌های خودپرداز، مراکز خدمات مشترکین و کدهای دستوری USSD می‌شوند. 
  2. از روش‌های آنلاین هم می‌توان به سایت شرکت مخابرات، درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت اشاره کرد. 

از آنجایی که ساده‌ترین ابزار برای این کار استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت است، در ادامه نحوه پرداخت قبض تلفن از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ را بررسی می‌کنیم. 

پرداخت قبض تلفن با سوپر اپلیکیسن تاپ

یکی از مهمترین خدمات تجارت الکترونیک پارسیان پرداخت قبض است که هم از بستر وب و هم اپلیکیشن قابل دسترس است؛ برای پرداخت قبوض از طریق اپلیکیشن، در ابتدا شما باید اقدام به دانلود اپلیکیشن تاپ کنید. پس از ثبت نام و ورود، کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید. 

  • بعد از ورود به اپلیکیشن، گزینه قبض را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی «افزودن قبض» را لمس کنید.
  • از منوی ظاهر شده، گزینه اول را که «تلفن همراه/تلفن ثابت» است، انتخاب کنید.
  • سپس شماره را وارد کرده و در قسمت پایین آن، یک نام برای این شماره انتخاب کنید و گزینه «تایید» را بزنید.
  • پس از استعلام، اگر قبض و بدهی نداشته باشید، پیام «قبضی برای شما صادر نشده است» را مشاهده می‌کنید. اگر هم قبض صادر شده باشد، میزان آن نمایش داده خواهد شد.
  • در مرحله بعدی باید اطلاعات قبض خود را به دقت وارد کنید. این اطلاعات معمولاً شامل شناسه قبض، شناسه پرداخت و شماره تلفن ثابت است. 
  • پس از وارد کردن اطلاعات، آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات صحیح است.
  • در مرحله بعد وارد درگاه پرداخت می‌شوید. در اینجا باید شماره کارت،، تاریخ انقضای کارت، CVV2 کارت و عبارت امنیتی را وارد کرده و روی گزینه رمز دوم کلیک می‌کنید تا پیامک رمز دوم، برای شما ارسال شود. 
  • در انتها با انتخاب گزینه پرداخت، قبض تلفن شما به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

نکته: امکان پرداخت از طریق کیف پول تاپ هم وجود دارد. به این ترتیب که کیف پول تاپ خود را در این اپلیکیشن شارژ کرده و سپس برای انجام تراکنش‌های مختلف مثل پرداخت قبوض، از آن استفاده کنید. به این ترتیب نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در هر تراکنش نیست. 

تاپ بهترین راه برای رهایی از قطعی تلفن ثابت

برای رفع قطعی تلفن ثابت و یکطرفه شدن آن، تاپ بهترین گزینه است. این اپلیکیشن به سریع‌ترین شکل امکان پرداخت بدهی تلفن ثابت را فراهم کرده است. دسترسی سریع به قبض‌ها تنها با یک‌بار وارد کردن اطلاعات، مراحل ساده و سریع و امکان پرداخت با کیف پول، از جمله خدمات این اپلیکیشن برای وصل کردن مجدد خط تلفن ثابت است. سوپر اپلیکیشن و سایت تاپ خدمات متنوع و گسترده دیگری هم ارائه می‌کند که انجام کارهای روزمره شما را نه تنها آسان و در برخی موارد خودکار می‌کند، بلکه حتی باعث می‌شوند از فرآیند سریع و بدون مشکل آن‌ها هم لذت ببرید.

سوالات پرتکرار

خیر؛ شما می‌توانید علاوه بر تماس با شماره ۲۰۰۰، از طریق وب‌سایت مخابرات هم دلیل قطعی تلفن خود را پیگیری کنید.
به طور معمول تا ۴۸ ساعت تلفن ثابت وصل می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۲۰۲۱، این موضوع را پیگیری کنید.
در این شرایط شما باید با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرید.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها